Direktlänk till inlägg 11 juli 2007

Sen Piet Bakker recension

Av stutericavera17 - 11 juli 2007 10:27

Nu först skriver jag om Piet kursen.

Vi lastade Prinsen i släpet.Lordi behövde ett lite tid..dte blev en massa träning för honom. Medans åkte Sack iväg med Heidi och Lena.


PÅ johanesberg,var teorin redan igång. Piet förklarade possitioner osv.

Jag skulle gå Lordi på långtygel första dagen och vera rida andra dagen.


första var dte en P.R.E hingst,och några ston. Det så ganska svårt ut.  

sedan var det jag och lordi.

det gick väldigt fint och var himla kul. öppna och sluta,skritt,trav.

lordi visade tom.lite galopp,och det var han först med. Piet frågade om han sparkades,nej,nej sade jagoch i andraminuten fick jag ducka. men jag fortastte somom inget hade hänt ..lordi började bli trött,men han skötte sig bäst av alla tyckte Piet,som lät ganska imponerad och snabbt blev förälskad i new forest lordi. Lordi är en gammal modell av New forset och därför väldigt elegant!

jag fick lite extra tips när de andra  gått för att äta lunch. äta cattis underabara lunch!

älskar den!


lordi och jag fick beröm och stod där o glänste. Prinsen reds första passet likaså Sack,och båda var imponerande duktiga. trots att Piets ridning är lite anorlunda från vårt konsept fungerade det bra!

dag två red vera. trots att hon inte förstår engelska så lyckdes de konversera mkt bra.för en ridlektion. Lena fick det lite svårare,sack är ju ganska hög och stor i stegen,så det gick fort men bra!

Prinsen var också duktig och mamma med.


eftersom vi åkte hem med hästarna imellan dagarna så fick lordi verkligen träna på att lastas. två gnger rykte han sig loss,men resten av gångerna gick han bara in eller tänkte lite innan han staplade på in i transporten.


kursen var väldigt kul,och man lärde sig mkt,piets konsept var att alla skall kunna lära sig detta . och dte fungerar bra på en sjukskriven häst märkte jag senare.


hilsen nöjd C




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stutericavera17 - 1 augusti 2007 12:55

pg.a bild problem har vi helt bytt adress.   http://ias.bloggagratis.se   Välkommen! Ia ...

Av stutericavera17 - 31 juli 2007 14:24

Valpen Enzo "Ingen ser mig va!?"   Snyggingen och glidaren Lexi "The Dog!" ...

Av stutericavera17 - 30 juli 2007 21:54

Idag när jag kom till hagen så hostade saffy rysligt mycket och djupt..Heidi berättade att hon gjort det många gånger.   Det är underligt det där. med att ha häst,båt eller tex.bil. Att ha segelbåt är som att segla i spöregn och riva sönder tusenlapp...

Av stutericavera17 - 29 juli 2007 16:08

och en ny start nalkas.   Häromdagen när jag,med kameran i min näve ,traskade ned i hagen med solen i ryggen,kommer min komandora Saffy i världens fart efter att ha flörtat med Prinsen,upp på kullen och hoppar ned. och därefter visar vad hon kan best...

Av stutericavera17 - 19 juli 2007 12:20

Regnet öser ned här ..jag red Sack i ösregn och sol. Det var inte lätt. Jag har byggt en ridbanapå 20x10 m,vilket 'är bra,på kallbloden,men att rida sack som e över en och sjuttio där var lite som att vända sig inne på en flyplans toalett!   Vatt...

Presentation

Omröstning

Vad har ni för väder?
 Uppehåll
 Mulet
 Regn
 Blåst
 Skinande sol
 kallt
 varmt och mulet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards