Direktlänk till inlägg 29 juli 2007

En ny dag frodas..

Av stutericavera17 - 29 juli 2007 16:08

och en ny start nalkas.


Häromdagen när jag,med kameran i min näve ,traskade ned i hagen med solen i ryggen,kommer min komandora Saffy i världens fart efter att ha flörtat med Prinsen,upp på kullen och hoppar ned. och därefter visar vad hon kan bestående av bockningar och fina samlade och utsträckta galopper. med hennes väl muskulösa kropp i solnedgången.

Då såg man att i den kusen glöder det,hon ger inte upp!

Det har gett mig nya krafter. Hon påminde mig om att jag inte heller är den typen som ger upp för lite krutstopp!


så kom hon travandes till mig,med en blick jag minsann kände igen. den blicken jag får när det är dags att sätta fart på herket och hissa seglen!


När vi var och tittade på alla utländska skepp inne i stan,så stod regnet bakom hörnet

dte öste ned!men innan dess fick vi oss en glimmt av skeppen. plötsligt fick jag ett plötsligt sug i magen. tänk vad härligt att fara omkring på ett skepp tomlands hela sommaren!

då började det regna...


men det gjorde det inte ommöjligt att fara till hagen,för då är vi i vår herres hage,och där skiner solen när den behövs.

nu har heidi hjälpt mig att fylla igen diket i bantningshagen och vi har snart en ridbana som är 32x16.har satt

stolp och heidi är min linjedragare.


nu hinne rjag inte skriva mer,men jag önskar er en härlig dag trots regn..och regn...

hilsen Camilla





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stutericavera17 - 1 augusti 2007 12:55

pg.a bild problem har vi helt bytt adress.   http://ias.bloggagratis.se   Välkommen! Ia ...

Av stutericavera17 - 31 juli 2007 14:24

Valpen Enzo "Ingen ser mig va!?"   Snyggingen och glidaren Lexi "The Dog!" ...

Av stutericavera17 - 30 juli 2007 21:54

Idag när jag kom till hagen så hostade saffy rysligt mycket och djupt..Heidi berättade att hon gjort det många gånger.   Det är underligt det där. med att ha häst,båt eller tex.bil. Att ha segelbåt är som att segla i spöregn och riva sönder tusenlapp...

Av stutericavera17 - 19 juli 2007 12:20

Regnet öser ned här ..jag red Sack i ösregn och sol. Det var inte lätt. Jag har byggt en ridbanapå 20x10 m,vilket 'är bra,på kallbloden,men att rida sack som e över en och sjuttio där var lite som att vända sig inne på en flyplans toalett!   Vatt...

Av stutericavera17 - 18 juli 2007 10:50

Lena är ute på segling och Charlotte och jag skall ta hand om sack. Charlotte tog första ronden.. ...

Presentation

Omröstning

Vad har ni för väder?
 Uppehåll
 Mulet
 Regn
 Blåst
 Skinande sol
 kallt
 varmt och mulet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards