Direktlänk till inlägg 30 juli 2007

Kärleken läker djupa sår...

Av stutericavera17 - 30 juli 2007 21:54

Idag när jag kom till hagen så hostade saffy rysligt mycket och djupt..Heidi berättade att hon gjort det många gånger.


Det är underligt det där. med att ha häst,båt eller tex.bil

Att ha segelbåt är som att segla i spöregn och riva sönder tusenlappar. Men att ha häst,är som att stå med lera till käna i spöregn och riva sönder tusenlappar!

 

Varför måste min lilla komandora bli krasslig..?Men hon är en höjdare på klickerträning. Hon vet precis vad som behövs för att jag ska tycka att hon e så söt och duktig att hon ska höra "klicket"som betyder GODIS!


Inquieta har nu satts igång sedan sin hälta. och är riktigt fin. dte är hon alltid. oftast..förutom när hon går på bete.då blir hon rund och snubblig.

mamma kom hem idag från Norge och vi red ut tillsammans på ina och prins.

Prinsen trampar så fint!

Han sätter huvudet och halsen i perfekt linje med kroppen och svänger ut med frambenen,lyfter bakbenen som om dte vore glödande kol han gick på .

Manen flänger i takt med hans tramp och man ser den vita bläsen bakom det tjocka lagret av pannlugg. en så vacker början till Piaff finner man inte överallt. Dte krävs ett kallblod för att se något så vackert.!


Med ina är dte lite svårare. Hon trampar men längre kommer jag inte i min utveckling. nån gång då jag börjat trampa henne och sedan hållt takten i mina händer och fötter och huvud,och lättat på tygeln en aning ,då ha jag fått ett mycket lovande tramp. Men jag måste träna på att ladda lite innan*!mne hur gör man!


när mamma har lektion för mig slutar dte bara i bråk,men kanske att jag skulle kunna låta känslorna vara ett tag och rida.

snart kommer eva och hålle rkurs. då ska jag ev.rida ett pass på prins,smulan och konstapel brage,eftersom tyvärr,saffy inte är redo än.

på torsdag kommer kiropraktorn,och på tisdag ska vi till täby kliniken, fö ratt se deras analys,av saffys röntgenplåtar.


alla de andra hästarna mår prima!
sixten har fått två framtänder som skiner i vitt!
BellaDonna och Braggan är som enäggstvillingar!


fölstona börjar nu att bli lite smalare och man börjar äntligen se kroppslinjerna!

min ridbana går emot alla odds. Charlotte tycks gilla den,men mamma är extremt emot den!

jag börjar tröttna på att rida i skogen och möta sura tanter..men kanske att vi har en gård på kroken snart..hopppppppas!


hilsen C




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stutericavera17 - 1 augusti 2007 12:55

pg.a bild problem har vi helt bytt adress.   http://ias.bloggagratis.se   Välkommen! Ia ...

Av stutericavera17 - 31 juli 2007 14:24

Valpen Enzo "Ingen ser mig va!?"   Snyggingen och glidaren Lexi "The Dog!" ...

Av stutericavera17 - 29 juli 2007 16:08

och en ny start nalkas.   Häromdagen när jag,med kameran i min näve ,traskade ned i hagen med solen i ryggen,kommer min komandora Saffy i världens fart efter att ha flörtat med Prinsen,upp på kullen och hoppar ned. och därefter visar vad hon kan best...

Av stutericavera17 - 19 juli 2007 12:20

Regnet öser ned här ..jag red Sack i ösregn och sol. Det var inte lätt. Jag har byggt en ridbanapå 20x10 m,vilket 'är bra,på kallbloden,men att rida sack som e över en och sjuttio där var lite som att vända sig inne på en flyplans toalett!   Vatt...

Av stutericavera17 - 18 juli 2007 10:50

Lena är ute på segling och Charlotte och jag skall ta hand om sack. Charlotte tog första ronden.. ...

Presentation

Omröstning

Vad har ni för väder?
 Uppehåll
 Mulet
 Regn
 Blåst
 Skinande sol
 kallt
 varmt och mulet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards