Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

Mycket kan hända trots regn..

Av stutericavera17 - 19 juli 2007 12:20

Regnet öser ned här ..jag red Sack i ösregn och sol.

Det var inte lätt. Jag har byggt en ridbanapå 20x10 m,vilket 'är bra,på kallbloden,men att rida sack som e över en och sjuttio där var lite som att vända sig inne på en flyplans toalett!


Vattnet stiger och alla sjötomtägare får bygga vallgravar runtom.

Grannen har t.om byggt en brygga på terrassen och förtöjt en eka där,.

Då ärdet tur att man borpåövre våningen.


Ridturerna blir korta eftersom regnetgår i perioder. De n värsta dagen på sommarlovet var igår..

Vera,charlotte,mamma och jag red ut i skogen.på upploppet hemåt,tog vi en liten galopp,jag på saffy. hon bryter av två gånger och sedan känner jag hur bakbenen släpper och hon nästan sätter sig på ändan. Vera skriker åt mig att stanna och jag förstår direkt vad som har hänt. Saffy har fått en nerv i klämm .IGEN!

jag kastar mig av,och ser hur hela hästen är på väg ned på marken.Bakbenen viker sig under henne och hon skakar i hela kroppen. mamma skriker åt mig att fortsätta gå framåt. och det gör jag.

jaghöll henne hårt i tygeln och stöttade henne i bakdelen.

efter ett tag gick hon,nästan normalt.


jag kände hur sanden rann  ur mig. All behandling,all väntan,hur bättre hon hade känns hur glad jag var.och hur dålig hon var nu..

hon är kanske inte tillräckligt stark,eller så var skadan inte läkt. Inge Björn ,kiropraktorn,ska komma nästa vecka,och hon kommer inte ridas tills dess...tänk omhon alldrig kommer att kunna ridas igen,ellerinte gå att ha fölpåheller.kanske var det hela en förlossningsskada.ingen vet ju egentligen vad som orsakar det hela. men det ärväldigtläskigt när det händer.och tänk om hon gör det när jag ridernån dag.bara faller ihop,'

jag hargråtit klart nu och betsämt mig för att vad som än händer så kommer hon alltid att ha en plats hos mig,hos mig och imitthjärta.vare sig hon går att avla på eller ridas.


jag håller tummarna för att Inge Björn skall lyckas hitta felet..


¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨
¨¨¨¨¨¨¨¨¨

Sixten blir allt kaxigare och kaxigare.kickaroch kaxar upp sig.men han är HIMLA SNYGG!(härär han iochförsig nyvaken..)

ett rikitgt kap!

BellaDonna är riktigt busig och väldigt snäll!


Ridbanan uppskattar nog charlotte som har rätt storlek påhäst.


och sessan är drätigmed BrännaPål!Grattis!

Grannen till betet har satt upp varningskyltar,men konstigt nog så är inte hästarna med..


Lexi börjar digga båtresorna,(älskar vatten)


Saffy och Camilla


Innan det hemska hände så tränade jag på att spänna magen och rida med handen korrekt.Inte lätt,men himla kul,.Här kommer en bild påhur det såg ut innan vi började med korrekt handhållning osv.

 Älskar dig!


//C


 
 
Dahlskan

Dahlskan

28 juli 2007 20:06

Hej Camilla, vilken otroligt obehaglig upplevelse som du berättar om. Hoppas att ni fick hjälp av kiropraktorn. Saknar din blogg! Nu åker vi snart på lite semester. Natalie Forsberg ska ta hand om våran flock. Det är lite nervöst att lämna sina hästar, men vi tror nog att det ska gå bra. Hoppas också att vädret blir bättre snart och att vi ändå hinner med den där "baddagen" i sommar.

Kramar till er alla i containern ;)

http://www.carinadahl.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av stutericavera17 - 1 augusti 2007 12:55

pg.a bild problem har vi helt bytt adress.   http://ias.bloggagratis.se   Välkommen! Ia ...

Av stutericavera17 - 31 juli 2007 14:24

Valpen Enzo "Ingen ser mig va!?"   Snyggingen och glidaren Lexi "The Dog!" ...

Av stutericavera17 - 30 juli 2007 21:54

Idag när jag kom till hagen så hostade saffy rysligt mycket och djupt..Heidi berättade att hon gjort det många gånger.   Det är underligt det där. med att ha häst,båt eller tex.bil. Att ha segelbåt är som att segla i spöregn och riva sönder tusenlapp...

Av stutericavera17 - 29 juli 2007 16:08

och en ny start nalkas.   Häromdagen när jag,med kameran i min näve ,traskade ned i hagen med solen i ryggen,kommer min komandora Saffy i världens fart efter att ha flörtat med Prinsen,upp på kullen och hoppar ned. och därefter visar vad hon kan best...

Av stutericavera17 - 18 juli 2007 10:50

Lena är ute på segling och Charlotte och jag skall ta hand om sack. Charlotte tog första ronden.. ...

Presentation

Omröstning

Vad har ni för väder?
 Uppehåll
 Mulet
 Regn
 Blåst
 Skinande sol
 kallt
 varmt och mulet

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards